poniedziałek, 26 października 2015

Sweter z sześciokątów na szydełku

Historia sweterka

Prawie rok temu kupiłam włóczkę Yarn Art Angora Active kolor 840 (melanź różnych odcieni szarości i odrobiny czarnego). Miałam zrobić z niej chustę, ale sprułam, potem zaczynałam z niej inne projekty, ale zawsze, po zrobieniu jakiegoś fragmentu, gdy zaczynały się pojawiać paski, zaczynało przestawać mi się podobać. Nie wiem czemu, ale uzyskiwany efekt pasków budził we mnie jedno skojarzenie - pasiaki więzienne :( Nie mogłam znaleźć jakiegoś sensownego zastosowania dla tej włóczki.

Jakiś czas później znalazłam wzór szydełkowego swetra:

Źródło - internet

Źródło - internet

Źródło - internet
Pomyślałam więc, że może wykorzystać ten wzór jako zastosowanie dla mojej włóczki. W sumie nie miałam nic do stracenia - włóczka i tak tylko leżała. 

Moje wykonanie

Postanowiłam zrobić sweterek tylko z "motywów B" (pełnych) z racji tego, że już sam melanż włóczki nadawał wzór sweterkowi. Motyw ten co nieco zmodyfikowałam w ten sposób, że w każdym rzędzie na początku i na końcu każdego z sześciu trójkątów robiłam dwa słupki w jeden słupek poprzedniego rzędu (czyli tak jak w okrążeniu 3 i 5 a nie jak w okrążeniu 4). Zwiększyłam też ilość okrążeń z racji tego, że moja włóczka była cieńsza i robiłam szydełkiem 4,00 mm. Żeby uzyskać odpowiedni rozmiar sześciokąta musiałam robić do otrzymania 17 słupków w jednym trójkącie (8 okrążeń). 

Rozmieszczenie motywów zostawiłam takie, jak na schemacie powyżej. 

Z racji tego, że miałam trzy niecałe motki włóczki, starczyło mi jej na motywy i zszycie (zszywałam na bieżąco, motyw który kończyłam do wcześniej już powstałego kawałka), postanowiłam obramówki sweterka zrobić z czarnej Dory, którą akurat miałam w domu. Obramówkę robiłam na około (nie jak w schemacie, najpierw dół, potem boki i kaptur) czterema rzędami słupków (jednocześnie robiąc w odpowiednich miejscach dziurki na guziki) i jednym rzędem oczek rakowych.

A oto mój efekt:



Przyznam szczerze, że zdjęcia w ogóle nie oddają jego uroku :( jest bardzo przyjemny i lekki w noszeniu a bardzo ciepły.

Jak Wam się podoba? :)

Mała uwaga

Jeśli ktoś będzie chciał robić sweterek na podstawie schematu, jaki zamieściłam powyżej, to proszę zwrócić uwagę na kaptur. Należy sobie podzielić zamieszczony schemat na sześciokąty, wtedy okaże się, że na kaptur składa się 6 sześciokątów i 3 połówki sześciokąta. radzę zrobić jedną połówkę w około, jak szesciokąt (zamiast 6 trójkątów - 3), wtedy otrzymamy ładny "czubek" w kapturze bez konieczności zszywania go. Strzałka w schemacie kaptura pokazuje jak należy go zszyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...