środa, 25 listopada 2015

Organizer dla ucznia

Któregoś dnia moja najstarsza, niemal dwunastoletnia córka przyszła do mnie i zaczęła przeglądać mój organizer. Zaczęłyśmy o nim rozmawiać i o tym, jak ułatwia mi ogarnięcie wielu spraw. Ona stwierdziła, że też by chciała mieć coś takiego, żeby móc zapisywać różne sprawy do szkoły - sprawdziany, prace domowe itd. A ja wiem, że często potrzebna jest jej taka mała przypominajka, która by jej przypomniała o codziennych obowiązkach, o których notorycznie zapomina. Zaproponowałam jej więc, że mogę jej stworzyć organizer na miarę jej potrzeb, oczywiście dostanie go do akceptacji przed wydrukiem. Powiedziała mi mniej więcej jakie są jej oczekiwania i potrzeby i zabrałam się do pracy.

Organizer "uczniowski" będzie się składał z następujących części:

Plan lekcji

Z racji tego, że moja córka chodzi do dwóch szkół (szkoła podstawowa i szkoła muzyczna) nie wystarcza jej taki zwykły plan lekcji. Jej plan lekcji wygląda tak:
Jak widzicie, jest on od poniedziałku do soboty, ale w szkole muzycznej zajęcia odbywają się również w sobotę i moja córka co tydzień spędza pół dnia w tej szkole. 
Inne to miejsce na wpisanie zajęć pozalekcyjnych odbywających się poza szkołą.
W jej organizerze znalazła się już wersja uzupełniona planu lekcji oraz jedna pusta (jak ta powyżej) w razie gdyby w międzyczasie plan uległ jakimś drastycznym zmianom.

Plan miesięczny

Organizer mojej córki ma być od grudnia do końca czerwca, więc w jej przypadku nie było sensu wstawiać planów miesięcznych nieuzupełnionych o dni miesiąca. W organizerze jest 7 stron z planami miesięcznymi na poszczególne miesiące. Ma służyć do zapisywania jakiś ważnych dat.
Oto przykładowy miesiąc:

 

Plan dzienny

Plan dzienny mojej córki obejmuje okres od 30 listopada 2015 r. (poniedziałek) do 30 czerwca 2016 r. (czwartek). Są w nim daty, bo stwierdziłam, że jeśli zostawię jej samej wpisywanie dat, to za chwilę jej się to znudzi i rzuci w kąt. 
Agata doszła do wniosku, że wystarczy jej, gdy będzie miała dwa dni na jednej stronie i dni od poniedziałku do soboty (niedziel nie planuje). Także u niej tydzień mieści się na trzech stronach. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie zostawiając jej możliwości wpisywania samodzielnie dat sprawiam, że niektóre dni zostaną puste, chociażby dlatego, że nie wyrzuciłam z organizera dni wolnych od szkoły (ferie, Święta), ale miałam w tym swój cel. Napiszę o nim poniżej, póki co zobaczcie efekt mojej pracy (przykładowa strona z planem dnia):
Tak więc celem moim było, by organizer nawet w wolne dni działał jak przypominajka - dzień wolny nie zwalnia z wykonywania codziennych rytuałów ;) Mam nadzieję, że nim przyjdą Święta moja córka wyrobi sobie nawyk codziennego sięgania po organizer, żeby systematycznie wywiązywać się z codziennych obowiązków.

Jak widzicie, organizer dla mojej córki nie jest jakoś bardzo skomplikowany, ale myślę, że póki co nie potrzebuje niczego bardziej rozbudowanego. Oczywiście projekt został przez nią zaakceptowany, dziś pójdzie do druku i bindowania i mam nadzieję, że dobrze będzie jej służył. 

Jeśli ktoś byłby zainteresowany szablonami poszczególnych stron, to proszę o komentarz, chętnie udostępnię nieuzupełnione (w sensie bez codziennych rytuałów mojej córki, tylko z krateczkami do odhaczania i samodzielnego uzupełnienia) pliki.

A czy Wy uważacie, że taki organizer może pomóc uczniowi w ogarnięciu spraw szkolnych? Jakie są Wasze spostrzeżenia / uwagi odnośnie organizera mojej córki?

3 komentarze:

  1. Witam chętnie skorzystam z organizera dla mojej 10latki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) mam nadzieję, że pomoże córce dobrze się zorganizować w nowym roku szkolnym :) życzę samych sukcesów :)

      Usuń
  2. Witam! Jeśli można poproszę o udostępnienie plików. Mój 10 letni syn sporo zapomina i myślę, że taki plan ułatwiłby mu funkcjonowanie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...